Sülale- Soy ağacı

         Kazıkçakanlı-Çavuşlu sülalesi (Sarıaltın, Sarıtaş ve Barbaros soyadlarının) soy ağacına üye olunarak bilgisine ulaşabildiğimiz tüm kişileri görebilirsiniz. Yanlışlık varsa düzeltmeye hazır olduğumuzu bildirmekten onur duyarız…

http://www.myheritage.com.tr/site-family-tree-11559181/sarialtin?treeMode=canvas

http://www.myheritage.com.tr/site-family-tree-11559181/sarialtin

Türk kültüründe yer edinmiş olan fakat dinimizce yasaklanmış olan ananelerimiz vardır. Bu ananeleri hemen terk etmekte pek mümkün değildir. Bu ananelerden birisi de insanlara veya sülalelere lâkap takılmasıdır. Lâkap verme işi genelde yaptığı bir işten sonra veya fiziki şekline göre verilir. Bu lakapları kâh insanları tanımak kâhda alay etmek için kullanırız. Bazende kızgınlık anında söylenilir bu lâkaplar. Verilen lâkaplar insanlara, sülalelere öyle yapışır ki sanki o lâkap olmadan kimse tanıyamaz lâkap sahibini.

Kazıkçakanlı lâkabıda yukarıdaki tanıma uyan bir lâkaptır. Karakışın hüküm sürdüğü zemheri ayazının göz açtırmadığı köylerde daha sobanın bilinmediği bir devirdir. Hem ekmeğin, hem yemeğin yapıldığı aynı zamanda da ısınma aracı olarak ocağın (şömine) kullanıldığı  bir devirde baba (Mehmet Çavuş) eve gelir. Çocuklar ağlaşmakta ve abilerini şikayet etmektedir. Ne olduğunu sorar baba küçükler hep bir ağızdan “Ağamız ocağın başına geçti hep kendisi ısındı. Bizi ocağa bile yaklaştırmadı.” derler. Baba ikinci günde aynı şikayeti alınca eline aldığı kazıkları ocağın başına belirli aralıklarla çakar çocuklarının hepsinin ocak ateşinden eşit oranda faydalanmalarını sağlar. Bu durumu gören komşular hayretler içinde kalınca köyde herkese anlatır. Mehmet Çavuşun ocağa kazık çakışı tüm civarda duyulur. Mehmet Çavuşun askerde öğrendiği eşit paylaşımı uygulaması kendisine ve kendisinden sonra gelecek biz torunlarına lakap olarak kalır.

Kazıkçakanlı sülalesi soyadı kanunu çıktıktan sonra üç soyadı alarak (SARIALTIN- SARITAŞ- BARBAROS) büyük bir sülale olurak lakabı taşımaya devam etmektedir. kazık çakanlı sülalesinin özelliği hazırcevap olması, kendisine söylenen sözlere kazık gibi çok sert cevaplar vermesidir. Bunun yanında çok inatçı olmasıda başka bir özelliğidir. bu özelliklerinden dolayı kazıkçakanlı inadı ve kazıkçakanlı değil mi kazık gibi laf söyler vb. deyimler köyde kullanılır hale gelmiştir.

Bu yazı Genel kategorisine gönderilmiş. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Sülale- Soy ağacı için 1 cevap

  1. kardelen der ki:

    Soy ağacı çalışması güzel olmuş. Bu konuda Yusuf Hallaçoğlu’nun eserinden faydalandınız mı acaba merak ettim.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir